Sendikamıza üye olabilecek kamu emekçilerinin bağlı olduğu kamu kurum ve kuruluşlarının listesi:
|
Büro,
Bankacılık ve Sigortacılık Hizmetleri |
|
|
01 |
Türkiye Büyük
Millet Meclisi Başkanlığı İdari Teşkilatı, |
|
02 |
Adalet
Bakanlığı, |
|
03 |
Dışişleri
Bakanlığı, |
|
04 |
Gençlik ve
Spor Bakanlığı, |
|
05 |
Hazine ve
Maliye Bakanlığı, |
|
06 |
İçişleri
Bakanlığı, |
|
07 |
Milli Savunma
Bakanlığı, |
|
08 |
Ticaret
Bakanlığı, |
|
09 |
Anayasa
Mahkemesi Başkanlığı, |
|
10 |
Hakimler ve
Savcılar Kurulu, |
|
11 |
Danıştay
Başkanlığı, |
|
12 |
Sayıştay
Başkanlığı, |
|
13 |
Yargıtay
Başkanlığı, |
|
14 |
Yüksek Seçim
Kurulu Başkanlığı, |
|
15 |
Tasarruf
Mevduatı Sigorta Fonu Başkanlığı, |
|
16 |
Kamu
Denetçiliği Kurumu, |
|
17 |
Türkiye
Adalet Akademisi, |
|
18 |
Kişisel
Verileri Koruma Kurumu Başkanlığı, |
|
19 |
Türkiye İnsan
Hakları ve Eşitlik Kurumu Başkanlığı, |
|
20 |
Çalışma ve
Sosyal Güvenlik Eğitim ve Araştırma Merkezi Başkanlığı, |
|
21 |
Sosyal
Güvenlik Kurumu Başkanlığı, |
|
22 |
Türkiye İş
Kurumu Genel Müdürlüğü, |
|
23 |
Avrupa
Birliği Başkanlığı, |
|
24 |
Avrupa
Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı, |
|
25 |
Türk
Akreditasyon Kurumu Genel Sekreterliği, |
|
26 |
Bankacılık
Düzenleme ve Denetleme Kurumu Başkanlığı, |
|
27 |
Kamu
Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu Başkanlığı, |
|
28 |
Kamu İhale
Kurumu Başkanlığı, |
|
29 |
Darphane ve
Damga Matbaası Genel Müdürlüğü, |
|
30 |
Gelir İdaresi
Başkanlığı, |
|
31 |
Milli Piyango
İdaresi Genel Müdürlüğü, |
|
32 |
Özelleştirme
İdaresi Başkanlığı, |
|
33 |
Türkiye
İstatistik Kurumu Başkanlığı, |
|
34 |
Devlet
Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğü, |
|
35 |
Sermaye
Piyasası Kurulu Başkanlığı, |
|
36 |
Türkiye
Kalkınma ve Yatırım Bankası A.Ş. Genel
Müdürlüğü, |
|
37 |
Sigortacılık
ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu, |
|
38 |
Emniyet Genel
Müdürlüğü, |
|
39 |
Göç İdaresi
Genel Müdürlüğü, |
|
40 |
Jandarma
Genel Komutanlığı, |
|
41 |
Sahil
Güvenlik Komutanlığı, |
|
42 |
Genelkurmay
Başkanlığı, |
|
43 |
Kara
Kuvvetleri Komutanlığı, |
|
44 |
Hava
Kuvvetleri Komutanlığı, |
|
45 |
Deniz
Kuvvetleri Komutanlığı, |
|
46 |
Harita Genel
Müdürlüğü, |
|
47 |
Helal
Akreditasyon Kurumu Başkanlığı, |
|
48 |
Rekabet
Kurumu Başkanlığı, |
|
49 |
Türk
İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı, |
|
50 |
Yurtdışı
Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı, |
|
51 |
Meteoroloji
Genel Müdürlüğü, |
|
52 (Ek:RG-12/6/2021-31509) |
Çalışma ve
Sosyal Güvenlik Bakanlığı, |
BÜRO HİZMET
KOLU KAMU ÇALIŞANLARI SENDİKASI
TÜZÜĞÜ
(28
MAYIS 2022)
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ, İLKE, GÖREV VE YETKİLER
MADDE: 1– SENDİKANIN
ADI , KISA ADI, GENEL MERKEZİ VE ADRESİ
a- Sendikanın adı: Büro Hizmet Kolu Kamu
Çalışanları Sendikası’dır.
Kısa adı: BÜRO-İŞ’ tir.
b- Merkezi Ankara’dır.
c-Sendikanın Merkez Adresi: Mithatpaşa Caddesi No:21/10
Kızılay/ANKARA’dır.
Sendika Genel Merkezinin başka bir
ile nakline genel kurul, il içerisindeki adres değişikliğine ise Genel Merkez
Yönetim Kurulu yetkilidir.
MADDE: 2- SENDİKANIN AMAÇLARI
Büro-İş Sendikası, Antiemperyalist bir emekçi örgütü
olarak sendikal mücadelenin özgürlük ve demokrasi mücadelesinin bir parçası
olduğu bilinciyle, Atatürk’ün önderliğinde kurulan Türkiye Cumhuriyetinin
bağımsızlığını, egemenliğini, ulus ve ülke bütünlüğünü, laik düzenini,
demokratikleşme ve çağdaşlaşma hedefini korumak ve geliştirmek bilinciyle
hareket ederek,
Büro-İş Sendikası;
a-Çalışanların çalışma ve yaşam koşullarının
iyileştirilmesini, ekonomik, demokratik, siyasal, sosyal, kültürel, özlük,
hukuksal hak ve çıkarlarının korunması ve geliştirilmesini,
b-Toplu sözleşmeli, grevli, demokratik, özgür bir
sendikal yaşamın yerleştirilmesini ve geliştirilmesini,
c-Üyelerinin; yaptıkları işe, harcadıkları emeğe, insanlık
onuruna yaraşır şekilde yaşamlarını sağlayacak adaletli bir ücret almalarını,
d-Üyelerinin bakmakla yükümlü oldukları bireylerin
bakım, eğitim ve sağlık koşullarının düzeltilmesini, emeklilik, yaşlılık,
özürlülük, dul ve yetim kalma durumlarında, yeterli koruma ve bakım
önlemlerinden, temel ekonomik, sosyal ve hukuksal haklardan eksiksiz ve eşit
olarak yararlanmalarını sağlamayı,
e-Yaşlı, hasta, özürlü, mesleğe yeni giren üyelerin iş
yerlerinde işverence de özel olarak korunup, desteklenmelerini,
f-İşe almada ve yükselmede “işin gerektirdiği
niteliklerden başka nitelik aranmaz” ilkesini gerçekleştirmeyi,
g-Cinsiyet ayrımcılığına karşı tavır alınması, cinsiyet
ayrımcılığından kaynaklı yaşama ve çalışma koşullarının değiştirilmesini,
h-Dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi
inanç, din, mezhep ve meslek farkı gözetmeksizin bütün üyeleri arasında
amaçları doğrultusunda birlik ve dayanışmayı, geliştirmeyi,
ı-Örgüt içi demokrasiyi gerçekleştirerek, tüm üyelerin
söz, yetki ve karar sahibi olmasını,
i-Çalışanların iş ve sosyal güvenliklerinin, temel insan
haklarından olan sosyal güvenlik hakkında, toplumun tüm bireylerinin eşitlik
içinde ve özgürce yararlanabilmesini, kamusal hizmet olarak yerleşmesini,
çalışanların iş güvencesinin sağlanmasını,
j-Hizmet kolu ile ilgili yasa ve yönetmeliklerin
demokratikleştirilmesini, sendikanın örgütlü olduğu kurumlarda planlamadan,
uygulamaya, koordinasyon ve denetlemeye kadar işin tüm aşamalarında
çalışanların söz ve karar sahibi olmasını,
k-Tüm çalışanların birliğini sağlamaya yönelik her türlü
örgütsel ve kültürel çabanın gösterilmesini,
l-Çalışanın ve emeğin toplumsal yaşamdaki rolünün ve
değerinin bilincine varabilen bir üye topluluğu ve toplum yaratmayı,
m-İnsan hak ve özgürlüklerini zedeleyen uygulamalara
karşı tavır alıp, diğer demokratik kitle örgütleriyle ve sendikalarla
dayanışmayı hayata geçirerek, tüm hak ve özgürlüklerin demokratik ölçüler
içerisinde kullanılmasını, düşünme ve örgütlenme özgürlüğü ile ilgili
yasakların kaldırılmasını,
n-Temel insan haklarından olan sendikal hakların
demokrasi ile ayrılmaz birlikteliğinin bilincinde olarak, ülkemizde
demokrasinin tüm kurum ve kurallarıyla gerçekleşmesi için bu amacı paylaşan
diğer demokratik kitle örgütleri ve sendikalarla ortak çalışma yapmayı,
o-Birlik, mücadele ve dayanışma günü olan 1 Mayıs’ı
çalışanların bayramı olarak kabul eder. 1 Mayıs’ın tüm çalışanlara resmi tatil
ilan edilmesini savunur,
ö-8 Martı Dünya Emekçi Kadınlar Günü olarak kabul eder.
p-Ekolojik denge ile tarihi ve kültürel çevreyi korumayı
ve üretim süreçleri içerisinde zarar görmemesini sağlayacak sendikal
insiyatifleri geliştirmeyi amaçlar,
r-Çalışma standartlarının çağımıza uygun şekilde yeniden
düzenlenmesini sağlamak ve sürekli iyileştirilmesi için çalışmalarda bulunmayı
amaç edinir.
MADDE: 3- SENDİKANIN İLKELERİ
a-Sendika tüm çalışan kesimlerin hak ve çıkarları
doğrultusunda fiili ve meşru temelde, hak ve özgürlükleri yasaklayan,
kısıtlayan her türlü engel ve düzenlemelere karşı mücadele eder,
b-Sendikal birimlerde alınacak kararlar demokratik
merkeziyetçilik ilkesinden hareketle tartışma, eleştiri, ikna, özeleştiri
süreçleri yaşanarak alınır. Eleştiri hakları saklı olmak üzere alt organlar üst
organların kararlarına uyarlar,
c-Bürokratikleşmeye ve tasfiyeciliğe karşı mücadele eder.
Seçilenlerin ancak seçenler tarafından geri çağrılabilmesi ilkesinden
hareketle, örgüt içi demokrasiyi temel alan bir örgütlenme biçimi olarak
benimser, bürokratikleşme ve tasfiyecilik eğilimlerine karşı örgüt içi
demokrasiyi yaşama geçirmek ve tüm üyelerin söz, yetki ve karar sahibi
olabilmeleri için doğrudan demokrasi mekanizmalarını geliştirir. Organlarda
görev yapanların geriye çağrılma usul ve esasları yönetmelikle düzenlenir,
d-Sınıf ve kitle sendikacılığını benimser,
e-Sendika sermayeden, devletten ve siyasi parti ve
örgütlerden örgütsel olarak bağımsızdır. Yabancı devlet fonlarından parasal
yardım almaz,
f-Sınıf dayanışmasının gereklerini yerine getirir. Bu
amaçla çalışanların ulusal ve uluslararası düzeyde sendikaları ile güç ve eylem
birliği yapar.
MADDE: 4- SENDİKANIN ÇALIŞMA BİÇİMİ
GÖREV VE YETKİLERİ
Büro-İş Sendikası; Türkiye’nin üye devlet sıfatıyla
onayladığı çok taraflı uluslararası sözleşmelerden, Anayasa ve yasalardan doğan
haklarını kullanarak Anayasa ve yasaların, çalışanların yararına değişmesi için
demokratik, fiili ve meşru yollardan mücadele eder. Üyelerin ekonomik,
demokratik, sosyal, kültürel, hukuksal özlük ve çıkarlarını korumaya ve
geliştirmeye çalışır.
Bu doğrultuda;
a-Üyeleri adına toplu sözleşmeye katılmaya, toplu sözleşmeyi
sonuçlandırmaya ve taraf olmaya yetkilidir. Uyuşmazlık halinde uluslararası
sözleşmelerden doğan hakları kullanır,
b-Kurulu bulunduğu hizmet koluna giren işyerlerinde
çalışanları sendika çatısı altında örgütleyen en geniş sendikal birliği
sağlamaya çalışır,
c-Dil, din, ırk, kültür ve cinsiyet ayrımcılığına karşı
çıkar. Üyelerinin düşünce özgürlüğüne saygı gösterir. Onların siyasetle uğraşma
haklarını da savunarak insan hakları, temel özgürlükler ve demokrasinin
geliştirilip, yerleştirilmesi için mücadele eder,
d-Üyeleri adına işverenle toplu sözleşmede bulunur,
toplu sözleşme uyuşmazlıklarında ilgili makamlara ve yargı organlarına
başvurur, görüş ve öneriler sunar, isteklerde bulunur,
e-Toplu sözleşmelerden doğan uyuşmazlıklar ile üyelerin
idare ile ilgili doğacak ihtilaflarında, ortak hak ve menfaatlerinin
izlenmesinde veya hukuki yardım gerekliliğinin ortaya çıkması durumunda üyeleri
ve mirasçılarını, her düzeyde ve derecedeki yönetim ve yargı organları önünde
temsil eder veya ettirir. Dava açar ve bu nedenle açılan davalarda taraf olur,
f-Sendikal faaliyetlerinden dolayı mağdur olan üyelerine
yönetmelikte belirlenecek biçimde yardımda bulunur,
g-Üyelerin bilgi, kültür ve yeteneklerini geliştirmek
için çalışmalar yapar. Sağlık, dinlenme, spor tesisleri, kütüphane, basım
işleri için gerekli tesisleri kurar,
h-Çalışanların ekonomik, siyasal, kültürel, sosyal
sorunları ve sendikal çalışmalarla ilgili konularda kamuoyunu aydınlatmak amacı
ile konferans, panel, açık hava, salon, vb. toplantıları düzenler, anılan
konulara ilişkin inceleme, araştırma ve anket çalışmaları yapar,
ı-Uluslararası sendikal örgütlere üye olabilir. Delege,
temsilci, gözlemci gönderebilir veya kabul edebilir. Yayın ve fikir
alışverişinde bulunabilir,
i-Amaç ve görevlerinin gerektirdiği taşınır ve taşınmaz
malları satın alır, gerektiğinde satar. Sendikanın feshi halinde taşınır ve
taşınmaz malların ne olacağına karar verir,
j-Sendika adına süreli, süresiz yayın çıkarır,
k-Genel olarak kamu personelinin hak ve ödevleri,
çalışma koşulları, yükümlülükleri, iş güvenlikleri ile sağlık
koşullarının geliştirilmesi konularında görüş bildirir ve Toplu Sözleşme
sonucunda anlaşmaya varılan mutabakat metinlerinin uygulanmasını izlemek üzere
idari kurullara üyeleri arasından temsilciler gönderir,
l-Devlet personel mevzuatında kamu görevlilerinin
temsilini öngören çeşitli kurullara temsilci gönderir, gerekli çalışmaları
yapar,
m-Dünyada ve ülkemizde üyelerin ortak ekonomik ve sosyal
hak ve menfaatleri ile personel hukukunu ilgilendiren konularda, ilgili
kurumlara ve yetkili makamlara sunulmak üzere çalışmalar yapar ve öneriler
sunar,
n-Yangın, su baskını, deprem gibi tabii afetlerin
vukuunda, gerektiğinde üyelik şartı aranmaksızın nakit mevcudunun yüzde
10’unu aşmamak kaydı ile afete uğrayan bölgelerde, konut, sağlık ve eğitim
tesisleri kurabilir.
MADDE: 5- SENDİKANIN FAALİYETTE
BULUNACAGI HİZMET KOLU
Sendika; Büro, Bankacılık ve
Sigortacılık hizmet kolunda faaliyet gösterir.
Aynı hizmet kolunda sayılan, asıl
işe yardımcı olarak yürütülen işlerle, niteliği bakımından işyerlerinin
eklentileri olan dinlenme, muayene, temizlik, tamir, bakım, yemek, bedeni ve
mesleki eğitim yerleri de sendikanın faaliyet kapsamı içindedir. Sendika
Türkiye çapında faaliyet gösterir.
İKİNCİ BÖLÜM
SENDİKAYA ÜYE OLMA, ÜYELİKTEN AYRILMA
ÇIKARILMA VE ASKIYA ALINMASI
MADDE: 6- SENDİKAYA ÜYE OLMA
a-Tüzüğün 5. maddesinde belirlenen hizmet kolunda
çalışanlar sendikaya üye olabilirler.
b-Kamu görevlileri çalıştıkları işyerinin girdiği hizmet
kolunda kurulu bir sendikaya üye olabilirler.
Sendikaya üyelik, kamu görevlisinin
üç nüsha olarak doldurup imzaladığı üye formu ile sendikaya başvurması ve
başvurunun sendika yetkili organınca kabulü ile kazanılır.
Üyelik başvurusu, sendika tarafından
en çok otuz gün içinde reddedilmediği takdirde üyelik istemi kabul edilmiş
sayılır. Haklı bir sebep gösterilmeden üyeliği kabul edilmeyen kamu
görevlisinin, bu kararın kendisine tebliğinden itibaren otuz gün içinde iş
davalarına bakmakla görevli mahalli mahkemede dava açma hakkı vardır.
Sendika, üyeliği kesinleşen kamu
görevlisinin başvuru belgesinin bir örneğini üyenin kendisine verir, bir örneği
sendikada kalır, bir örneğini üyelik ödentisine esas olmak ve dosyasında
saklanmak üzere on beş gün içinde işverene gönderir.
Birden çok
sendikaya üyelik konusunda 4688 sayılı Kanun ve sair mevzuat hükümleri
uygulanır ve işlem yapılır.
Aynı tarihli
birden fazla üyeliğe ilişkin bildirimler dikkate alınmaz ve bu husus kamu
işvereni tarafından ilgiliye ve sendikalara yazılı olarak bildirilir.
c- Üyeler, sendika tüzüğü ile buna bağlı
yönetmeliklerde gösterilen hususlara, genel kurul kararlarına uygun harekette
bulunmayı kabul ederler.
d- Üyelerden emekli olanlarla, Büro
İş’in amaç ve ilkelerine önemli katkısı bulunanalar, Merkez Yönetim Kurulunun kararıyla
onur üyesi olabilirler.
MADDE: 7- ÜYELİK AİDATI
Sendika üyelerinin ödeyeceği aidat miktarı, üyenin
aldığı maaşın damga vergisi matrahına esas olan miktarının binde beşidir.
MADDE: 8- ÜYELİGİN DEVAMI
Üyelerin sendikal faaliyetlerinden dolayı görevlerine
son verilmesi durumunda yargı süreci tamamlanıncaya kadar üyelik hakları devam
eder.
MADDE:
9-
ÜYELİKTEN AYRILMA
Her üyenin üyelikten ayrılma hakkı
vardır.
Üyelikten çekilme, çekilmek isteyen kamu görevlisi tarafından, üç nüsha olarak doldurulup
imzalanan üyelikten çekilme bildiriminin kurumuna verilmesi ile gerçekleşir.
Çekilme, kamu işverenine başvurma tarihinden başlayarak otuz gün sonra geçerli
olur.
MADDE: 10- ÜYELİKTEN ÇIKARILMA,
ASKIYA ALINMA VE ÜYELİGİN
DÜŞMESİ
1-Üyelikten çıkarılmayı gerektirecek tutum ve
davranışlarda bulunduğu bildirilen üyenin durumu ilgili Şube Disiplin Kurulunca
soruşturulur. Şube Disiplin Kurulunca üyelikten çıkarılma kararı verilirse,
üyenin itirazı halinde konu Merkez Disiplin Kurulunca tekrar ele alınır. Şube
disiplin kurulu kararına itiraz edilmemiş ise veya itiraz üzerine merkez
disiplin kurulunca aynı karar verilmiş ise üyelik askıya alınır ve üyelikten
çıkarılma kararı Merkez Genel Kurulunun onayıyla kesinleşir.
2-Aşağıda belirtilen durumlarda üyelik düşer.
a)Üyenin hizmet kolundan ayrılması,
b)Üyenin ölmesi,
c)Üyenin emekli olması, Emekli olan üyenin varsa sendika
organlarındaki görevi seçildiği dönem sonuna kadar devam eder.
d-Üyenin
üyeliği askerlik hizmeti süresince askıya alınır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
SENDİKANIN ORGANLARI
MADDE: 11- SENDİKA ORGANLARI
A- Sendika Merkez Zorunlu Organları
1- Sendika Merkez Genel Kurulu
2- Sendika Merkez Yönetim Kurulu
3- Sendika Merkez Denetleme Kurulu
4- Sendika Merkez Disiplin Kurulu
B- Şube Zorunlu Organları
1- Şube Genel Kurulu
2- Şube Yönetim Kurulu
3- Şube Denetleme Kurulu
4- Şube Disiplin Kurulu
MADDE: 12-
SENDİKA DİGER ORGANLARI
A- Merkez Diğer Organları
1-Başkanlar
Kurulu
2-Temsilciler
Kurulu
B- Şube Diğer Organları
1-Şube Temsilciler Kurulu
2-İl ve İlçe Temsilcilikleri
C-İşyeri Organları
1 İşyeri
Temsilciliği
2-İşyeri Temsilciler Kurulu
Genel Merkez
Yönetim Kurulu kararıyla, zorunlu organların görev ve yetkilerini devretmemek
kaydıyla çalışma ve danışma komisyonları kurabilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
SENDİKANIN MERKEZ GENEL KURULU
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
SENDİKANIN MERKEZ GENEL KURULU
Madde 13- Merkez
Genel Kurulu sendikanın en üst ve en yetkili organıdır.
Merkez Genel Kurulu üye
sayısı 1000’den az olduğu takdirde üyelerden, 1000’den fazla olduğu, takdirde
delegelerden oluşur.
Sendika üye sayısı 1000’den 20.000’e kadar olduğu takdirde
Merkez Yönetim ve Merkez Denetim Kurulu asil üyeleri ile Şube Genel
Kurullarından seçilecek 200 delegeden oluşur.
Sendika üye sayısı 20.000’den fazla ise Şube Genel
Kurullarından seçilecek 300 delege ile Merkez Yönetim ve Merkez Denetim Kurulu
asil üyelerinden oluşur.
Sendikanın toplam üye sayısı seçilecek delege sayısına
bölünerek, bir delege seçmek için gerekli anahtar sayısı bulunur. Her şubenin
toplam üye sayısı anahtar üye sayısına bölünerek o şubenin çıkaracağı delege
sayısı belirlenir.
Delegeler asıl ve yedek olarak ayrı ayrı gruplar
halinde gösterilemez. Seçilen delegelerin listesi genel merkeze gönderilir.
Seçilen delegeler, seçildiği şubenin seçim bölgesinden
başka bir seçim bölgesine gitseler dahi genel kurulda yeni delege seçimi
yapılıncaya kadar delegeliklerini korurlar.
Herhangi bir nedenle işten ayrılan üyenin üyeliği sona
erene kadar delegeliği devam eder.
Seçim usul ve esasları Merkez Yönetim Kurulunun
hazırlayacağı yönetmelikle belirlenir.
Seçilen delegeler, seçildiği şubenin
seçim bölgesinden başka bir seçim bölgesine gitseler dahi genel kurulda yeni
delege seçimi yapılıncaya kadar delegeliklerini korurlar.
Herhangi bir nedenle işten ayrılan
üyenin üyeliği sona erene kadar delegeliği devam eder.
Seçim usul ve esasları Merkez
Yönetim Kurulunun hazırlayacağı yönetmelikle belirlenir.
MADDE: 14- SENDİKA MERKEZ GENEL
KURULU TOPLANTI ZAMANI VE TOPLANTI ESASLARI
Merkez Genel Kurulu 3 yılda bir
sendika merkezi’nin bulunduğu yerde toplanır. Genel Kurula çağrı Merkez Yönetim
Kulunca yapılır. Toplantının yeri, günü, saati, ilk toplantıda çoğunluk
sağlanamadığı takdirde ikinci toplantının yeri, günü ve saati ile gündem,
Merkez Yönetim Kurulunca saptanacak delege listeleri ile birlikte 15 gün
önceden bölgenin en büyük mülki amirine ve Seçim Kurulu Başkanlığına verilir.
İki genel kurul toplantısı arasındaki döneme ait faaliyet raporu, denetleme
kurulu raporu ve gelecek dönemin tahmini bütçesi de toplantı tarihinden 15 gün
öncesinden delegelere bildirilir veya sendikanın resmi internet sitesinden
duyurulur.
MADDE: 15-
MERKEZ GENEL KURULUNUN TOPLANTI VE ÇALIŞMA ŞEKLİ
Toplantı yeter sayısı tüzükte ayrıca
öngörülen hususlar dışında genel kurul üye tam sayısının salt çoğunluğudur. İlk
toplantıda çoğunluk sağlanamaz ise durum tutanakla tespit edildikten sonra
ikinci toplantı ilan edilen ve bildirilen tarihte yapılır. Bu toplantıda salt
çoğunluk aranmaz. Ancak bu sayı genel kurul üye tam sayısının üçte birinden az
olamaz. Toplantı yoklama ile başlar, çoğunluk mevcut ise yönetim kurulunun
görevli üyesi, durumu bildirdikten sonra Başkanlık divanı açık oylama ile
seçilir.
MADDE: 16- MERKEZ GENEL KURUL KARAR
YETER SAYISI
Tüzükte ayrıca düzenlenmiş durumlar
haricinde genel kurulda karar yeter sayısı toplantıya katılan üye veya delege
sayısının salt çoğunluğudur. Ancak bu sayı üye veya delege tam sayısının dörtte
birinden az olamaz.
MADDE: 17- OY ŞEKLİ
a)Sendika zorunlu organlarının seçimleri gizli oy, açık
tasnif usulüyle yapılır,
b)Diğer bütün kararlar açık oylama ile alınır,
c)Her delegenin tek oy hakkı vardır. Bu hak
devredilemez.
MADDE: 18- OLAGANÜSTÜ MERKEZ GENEL
KURUL TOPLANTISI
Merkez Yönetim veya Merkez Denetleme
Kurulu gerekli gördüğü hallerde veya Genel kurul delegelerinin ya da sendika
üyelerinin 1/5’inin yazılı isteği üzerine en geç 60 gün içinde genel kurul
olağanüstü olarak toplanır. Olağanüstü Genel Kurul toplantısı için yapılan
isteklerde toplantının yapılma gerekçeleri belirtilir. Genel Kurula çağrı
Merkez Yönetim Kurulu tarafından yapılır. Gündem dışı konular görüşülmez,
önerilerde bulunulamaz.
Olağanüstü Genel Kurul Toplantısında
da Olağan Genel Kurul toplantısı hükümleri geçerlidir.
MADDE: 19- MERKEZ GENEL KURULUNUN
GÖREV VE YETKİLERİ
Merkez Genel Kurulu, sendikanın en yetkili
organıdır. Genel Kurul toplantısında gündemdeki konular görüşülür, gündeme
madde eklenmesi, katılan delegelerin 1/10’unun yazılı teklifi ile mümkündür.
Genel Kurulun başlıca yetkileri şunlardır.
a)Sendikanın genel politikalarını belirlemek, kararlar
almak,
b)Sendika tüzüğündeki değişiklikleri görüşmek ve karara
bağlamak,
c)Merkez Yönetim, Denetleme ve Disiplin Kurulu
raporlarının görüşülerek onaylanması ve gerektiğinde sorumlular hakkında yasal
kovuşturma açılmasına karar vermek,
d)Merkez Disiplin Kurulunun disipline
ilişkin kararlarını görüşerek karara bağlamak,
e)Merkez Yönetim Kurulunca sunulan bütçeyi görüşerek
karara bağlamak,
f)Sendika tüzüğünde öngörülen, merkez karar organlarının
asıl ve yedek üyelerini ve üst kurul delegelerini seçmek,
g)Yurt içindeki veya yurt dışındaki üst kuruluşlara üye
olmaya veya üyelikten çekilmeye karar vermek,
h)Aynı hizmet kolunda olan bir sendika ile birleşmeye ve
ona katılmaya karar vermek,
ı)Gerekli taşınmaz malların alınmasında, satılmasında
veya devredilmesinde Merkez Yönetim Kurulu’na yetki vermek,
i)Sendika yöneticilerinin ücret, ödenek ve yolluklarını
saptamak,
j)Sendika tüzüğüne uygun öneriler hakkında kararlar
almak, organlara görev ve yetkiler vermek,
k)Sendikanın tüzel kişiliğinin sona ermesine karar
vermek,
BEŞİNCİ BÖLÜM
ÜST KURULA ÜYE OLMA
MADDE: 20- ÜST KURULUŞA ÜYE OLMA,
ÜYELİKTEN AYRILMA
Sendikanın bir Konfederasyona üye olması ve üyelikten
çekilmesi için Genel Kurul Delege tam sayısının salt çoğunluğu ile karar
alınması şarttır.
MADDE: 21- ÜST KURUL DELEGELERİ
Yurtiçi veya yurtdışı üst kurul toplantılarına
sendikayı temsilen katılacak delegeler ve Üst Kurul Delegeleri Merkez Genel
Kurulunca seçilir.
ALTINCI BÖLÜM
SENDİKA MERKEZ YÖNETİM KURULU
MADDE: 22- SENDİKA YÖNETİCİLERİNDE ARANACAK
NİTELİKLER
a)T.C. vatandaşı olmak,
b)Medeni hakları kullanmaya ehil olmak,
c)Sendika üyesi olmak.
MADDE: 23- SENDİKA MERKEZ YÖNETİM
KURULUNUN TANIMI, KURULUŞU VE TOPLANTI ZAMANI
Sendika
Merkez Yönetim Kurulu, doğrudan Genel Kurulca seçilen 7 üyeden oluşur. 7’de
yedek üye seçilir. Merkez Yönetim Kurulu, seçim sonuçlarının kesinleşmesinden
sonra 7 gün içinde toplanarak, kendi aralarında görev bölümü yapar. Genel
Başkan, Genel Sekreter, Genel Eğitim Sekreteri, Genel Örgütlenme Sekreteri,
Genel Mali Sekreter, Genel Hukuk ve Toplu Görüşme Sekreteri, Genel Basın Yayın,
Halkla ilişkiler, Sosyal ve Dış ilişkiler Sekreteri görevleri birer kişi
tarafından üstlenilir.
Merkez Yönetim
Kurulu, en az 15 günde bir genel başkanın başkanlığında olağan toplanır. Yönetim
Kurulu Üyeleri, mazeretleri olmaksızın (üç) kez üst üste Yönetim Kurulu
toplantısına katılmadığı takdirde Yönetim Kurulu Üyelikleri Merkez Yönetim
Kurulu Kararı ile düşürülebilir. Bu durumda yedek üye derhal göreve çağrılır.
Toplantılara Genel
Başkanın yokluğunda Genel Sekreter, her ikisinin olmadığı durumda sırasıyla
Genel Örgütlenme Sekreteri, Genel Eğitim Sekreteri başkanlık eder. Merkez
Yönetim Kurulu, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır, toplantıya
katılanların salt çoğunluğu ile karar alınır, oyların eşitliği halinde başkanın
katıldığı taraf bu çoğunluğu sağlamış sayılır.
Merkez Yönetim
Kurulu’ndaki boşalmalar yedek üyelerden en fazla oy alandan başlayarak
sırasıyla doldurulur. Yedek üyeler çağrıldıktan sonra da Merkez Yönetim Kurulu’ndaki
üye sayısı yarıdan daha az bir sayıya düşmüşse iki ay içinde olağanüstü genel
kurula gidilir.
MADDE: 24- MERKEZ YÖNETİM KURULUNUN
GÖREV VE YETKİLERİ
Merkez Yönetim Kurulu, iki Merkez Genel Kurulu
arasında, Merkez Genel Kurulunun ve Başkanlar Kurulunun alacağı kararlar ve
belirleyeceği sendikal politikalar çerçevesinde karar ve yürütme organıdır.
Merkez Yönetim Kurulu tüzüğün kendisine verdiği yetki ve görevler çerçevesinde
sendikayı yönetir.
a)Genel Kurul kararlarını uygulamak,
b)Sendikanın amaçları ve ilkeleri doğrultusunda genel
politikalar, programlar saptamak,
c)Sendikanın gelir ve giderini, sendikanın amacı ve
üyelerinin çıkarları doğrultusunda kullanmak,
d)Sendika merkezi ve şubesinde gerekli gördüğü çalışma
birimleri oluşturmak, yeterli sayı ve nitelikte personel istihdam etmek,
personeli gerekli gördüğü konularda yetkili kılmak, ihtiyaç olduğunda danışman
tutmak ve ücretlerini belirlemek,
e)Demirbaş eşyanın terkini ve şubelere devrini yapmak,
f)Şube Genel Kurullarının yapılma zamanını belirlemek ve
gerekli işlemlerini takip etmek,
g)Toplu Sözleşme ile ilgili önerilerin, işyeri
temsilcileri kanalı ile toplanıp, şubelerde tartışıldıktan sonra oluşturulacak
kurullarda olgunlaştırılmasını sağlamak, taslaklar hazırlamak ve taslakları
üyelerinin bilgisine sunmak,
h)Gerektiğinde Toplu Sözleşmeleri yürütmek üzere şube
yönetici, temsilci ve üyelerini görevlendirmek, yetkili kılmak,
ı)Sendikanın gerek parasal konulardaki harcamalarında,
gerekse sendikayı üçüncü kişiler nezdinde temsil ve akitlerde Yönetim Kurulunun
en az iki üyesinin müşterek imzası ile temsil etmek,
i)Çalışma dönemine ait faaliyetlerini, gelir ve gider
hesaplarına ilişkin yaptığı işlemleri ve gelecek döneme ilişkin tahmini
bütçeyi, aldığı kararları, bir raporla Merkez Genel Kurulu’na sunmak,
j)Sendikanın örgütlü bulunduğu işkolunda örgütlenmeyi
geliştirmek ve örgütlülüğü sınıf ve kitle sendikacılığı bilinci anlayışıyla
pekiştirmek,
k)Sendika adına şubelerde yapılan her türlü gider ve
harcamaları usul, tüzük ve yönetmelikler uyarınca incelemek,
l) Sendika faaliyetlerinin eksiksiz ve etkili bir
şekilde yürütülebilmesi için gerekli olan yönetmelikleri hazırlamak,
m)Merkez Genel Kurul gündemini belirlemek,
n)Sendika bürolarının işleyişini ve verimli çalışmasını
sağlamak,
o)Şube olmak için gerekli üye sayısına ulaşamayan
illerde ve şube olmayan illerde il temsilciliğini atamaya yetkilidir.
p)Sendika şubesi açmak, kapatmak veya birleştirmek.
GÖREV BÖLÜMÜ, YETKİLER VE
SORUMLULUKLAR
1-GENEL BAŞKAN:
a)Sendika tüzel kişiliğini, yurt içinde ve yurt dışında
temsil eder. Merkez Yönetim Kurulu, Sendika bünyesinde genel hükümler içinde
kurulacak tüm komisyonlara başkanlık eder, gerektiğinde bu komisyonların
başkanlığını Merkez Yönetim Kurulu üyelerinden birine devreder,
b)Diğer Merkez Yönetim Kurulu üyelerince yürütülmekte
olan işleri yakından izler, bilgi alır, gerekli uyarıda bulunur,
c)Sendikanın genel politikasını anlatmak amacıyla basın
toplantısı düzenler, yazılı ve sözlü demeçler verir,
d)Genel Sekreter ile birlikte genel yazışmaları, Genel Mali
Sekreterle birlikte mali konularla ilgili yazışma ve işlemleri ve ilgili
sekreterlerle konularına ilişkin yazıları imza eder,
e)Genel Başkan acil ve gerekli hallerde önceden alınmış
bir yönetim kurulu kararı olmaksızın bütçedeki ödeneğe uygun ve belgelere
dayalı olarak harcama yapmaya yetkilidir.
Harcama ve belgeleri Merkez Yönetim Kurulunun ilk
toplantısına bilgi için sunar,
f)Merkez Denetleme Kurulu raporunu ilk Merkez Yönetim
Kurulu toplantısına getirmekle yükümlüdür,
g)Sendika adına yayınlanan yayın organlarının sahibidir,
h)Çalışmalarından dolayı, Merkez Yönetim Kurulu’na karşı
sorumludur.
2- GENEL SEKRETER:
a)Genel Başkan bulunmadığı zamanlarda onun görevlerini
yerine getirir ve yetkilerini kullanır,
b)Merkez Yönetim Kurulunun toplantılarına ilişkin
gündemi hazırlar, alınan kararları deftere yazdırır,
c)Yazışma ve işlemlerin düzgün işleyişini sağlar,
d)Sendikanın organlarının ve bürolarının
yönetmeliklerini ilgili sekreterliklerle birlikte hazırlayarak, Genel Merkez
Yönetim Kurulu’na sunar,
e)Sendika Merkez Genel Kurulu, Yönetim Kurulu
toplantılarının gündemini hazırlayarak kurullara sunar,
f)Çalışmalarından dolayı Merkez Yönetim Kurulu’na karşı
sorumludur.
3- GENEL ÖRGÜTLENME SEKRETERİ:
a)Şubelerin (Şube Yönetim Kurulu, Şube Temsilciler
Kurulu) sendikal faaliyetlerini izler ve bu faaliyetlerin gereği gibi yerine
getirilmesine yardımcı olur, faaliyetlere ilişkin Merkez Yönetim Kurulu’na
rapor sunar,
b)Üye kayıtları ve üyelikten ayrılmalara ilişkin
işlemlerin yürütülmesini, sendikanın üyelik arşivinin düzenlenmesini, üye
envanterinin çıkarılmasını, üyeliği kesinleşen üyelerin üye kayıt fişinin 15
gün içinde ilgili Kurumlara gönderilmesini sağlar,
c)Şube faaliyet alanlarının düzenlenmesi, yeni şubeler
açılması ve bazı şubelerin kapatılması konularında incelemelerde bulunur, bu
konularda raporlar hazırlayıp yönetim kuruluna sunar,
d)Sendikanın örgütlü olmadığı işyerlerinde örgütlenmeyi
sağlar,
e)Şubeler için delege seçimleri ve şube kongrelerinin
zamanında ve gereği gibi yapılmasına yardımcı olur,
f)Çalışmalarından dolayı Merkez Yönetim Kurulu’na karşı
sorumludur.
4- GENEL EGİTİM SEKRETERİ:
a)Sendika programına, amaç ve ilkelerine uygun olarak
işyerlerinde, illerde, şubelerde, genel merkezde uygulanmak üzere eğitim
programları hazırlar ve Merkez Yönetim Kurulunun onayına sunar,
b)Merkez Yönetim Kurulu’nca onaylanan eğitim
programlarının uygulanmasını sağlar,
c)Eğitim seminerlerinin planlanmasını ve yürütülmesini,
bu konularda verilen araştırmaların yapılmasını sağlar, eğitimle ilgili dergi,
broşür ve kitap gibi yayınların yayınlanmasında Genel Basın, Halkla İlişkiler,
Sosyal ve Dış İlişkiler Sekreteri ile eşgüdüm sağlar,
d)Çalışmalarından dolayı Merkez Yönetim Kurulu’na karşı
sorumludur.
5- GENEL MALİ SEKRETER:
a)Sendikanın mali işlerinin yürütülmesini sağlar,
b)Sendikanın dönem içi ve dönem sonu geçici ve kesin
bilânço, gelir-gider tablosu ve mizanları ile mali raporlarını Genel Merkez
Yönetim Kurulu’nca belirlenen sürelerde Genel Merkez Yönetim Kurulunun bilgi,
onay ve kararına sunar,
c)Sendika gelirlerinin toplanmasını, harcamaların bütçe
esaslarına göre yapılmasını, muhasebe kayıtlarının ilgili mevzuat hükümleri
gereğince yürütülmesini ve bütçenin uygulanmasını sağlar,
d)Vergi ve sigorta primlerinin zamanında ödenmesini
sağlar,
e)Şube harcama avanslarının zamanında gönderilmesini
sağlar, bunların gözetim ve denetimini yapar,
f)Sendikanın taşınır ve taşınmaz mal varlığı ile ilgili
belgelerin ve demirbaş kayıtlarının usulüne uygun tutulmasını sağlar,
g)Sendika hesaplarının denetime hazır bulundurulmasını
sağlar,
h)Sendika mallarının (taşınır ve taşınmaz) sigorta
ettirilmesi, gerektiği zamanlarda poliçenin yenilenmesini sağlar,
ı)Genel Başkan veya yönetim kurulu üyelerinden biri ile
birlikte çift imza ile bankalardan para çekilmesini sağlar,
i)Sendika gelirlerini elde edildiği tarihten itibaren 7
(yedi) gün içinde Merkez Yönetim Kurulu tarafından belirlenecek olan bankalara
yatırılmasını sağlar,
j)Tüzükte belirlenen miktarda sendikanın günlük
ihtiyaçlarını karşılayacak paranın sendika kasasında bulundurulmasını sağlar,
k)Çalışmalarından dolayı Merkez Yönetim Kurulu’na karşı
sorumludur,
i)Mali Sekreter her üç ayda bir mali bilançoyu şubelere
göndermekle yükümlüdür.
6- GENEL HUKUK VE TOPLU SÖZLEŞME
SEKRETERİ:
a)Toplu Sözleşme ile ilgili olarak işyeri
temsilcilerinden görüş ve önerileri toplayıp, bu görüş ve öneriler
doğrultusunda Toplu Sözleşme taslağını hazırlayarak tekrar birimlere ve işyeri
örgütlenmelerine sunar,
b)Toplu Sözleşmelerde gereksinim duyulan her türlü
bilgi, yayın istatistik ve belgelerin toplanıp derlenmesini sağlar,
c)Toplu Sözleşmeler sonucu çıkabilecek uyuşmazlıkları,
arabulucu çalışmalarını anlaşmaya vardırmaya kadar yürütür,
d)Toplu Sözleşmeleri ve meri mevzuatla ilgili üyelerden
gelen şikâyet ve uyuşmazlıkları izleyip sonuçlandırır,
e)Özlük haklar ile ilgili her türlü çalışmayı yapar,
f)Sendikanın tüm organlarının, bürolarının
yönetmeliklerinin hazırlanmasında Genel Sekretere yardımcı olur,
g)Gerek Sendikanın, gerekse sendika üyelerinin
karşılaşacağı hukuksal sorunların çözümü için gereğini yapar,
h)İnsan hakları bilincinin ve duyarlılığının
geliştirilmesi için çalışmalarda bulunur,
ı)İnsan haklarını zedeleyen uygulamaların önlenmesi için
karşı çalışmalarda bulunur,
i)Çalışmalarından dolayı Merkez Yönetim Kurulu’na karşı
sorumludur.
7- GENEL BASIN YAYIN, HALKLA
İLİŞKİLER, SOSYAL VE DIŞ İLİŞKİLER SEKRETERİ:
a)Sendikanın program, amaç ve ilkeleri doğrultusunda,
dergi, kitap, broşür ve benzeri yayınların hazırlanması ve çıkarılmasını
sağlar,
b)Ulusal ve uluslararası basın organlarıyla iletişimi
sağlar, Genel Başkan’ın düzenlediği basın toplantılarında ve yazılı demeçlerin
hazırlanmasında yardımcı olur,
c)Sendika yayınları ve diğer yayınlarla ilgili arşiv
oluşturur,
d)Demokratik kuruluşlar ve sendikalarla ilişkileri
yürütür,
e)Sendika tüzüğü ve programı doğrultusunda sosyal
faaliyetlerin planlanıp, uygulanmasını sağlar,
f)Uluslararası demokratik ve sendikal kuruluşlarla
iletişimi sağlar,
g)Hizmet koluna ve diğer nedenlere bağlı çevre
sorunlarına yönelik çalışmalarda bulunur,
h)Merkez Kadın Komisyonunun oluşumunu sağlar, iç
işleyişini düzenler,
ı)Eğitim Sekreteri ile birlikte, kadın eğitimi
programları düzenler,
i)Çalışma yaşamıyla ilgili olarak her türlü ar-ge
çalışması içerisinde bulunarak Yönetim Kuruluna bilgi vermek,
j)Çalışmalarından dolayı Merkez Yönetim Kurulu’na karşı
sorumludur.
YEDİNCİ BÖLÜM
MERKEZ DENETLEME KURULU
MADDE: 25 –
OLUŞUMU, TOPLANTI ZAMANI, TOPLANTI KARAR ŞEKLİ VE ÇALIŞMA BİÇİMİ
Merkez Denetleme Kurulu Merkez Genel Kurulu’nca gizli
oy ve açık sayımla seçilen 3 asıl üyeden oluşur. Asıl üye kadar da yedek üye
seçilir.
Merkez Denetleme Kurulu, 3 asıl üye ile toplanır. Asıl
üyelerden bir veya birkaçının kurul üyeliğinden ayrılması halinde en çok oy
alandan başlayarak yedek üyeler görev yapar. Merkez Denetleme Kurulu,
kararlarını oy çoğunluğu ile alır.
Merkez Denetleme Kurulu üyelerinin seçiminde aranan
koşullar, Merkez Yönetim Kurulu’nun seçiminde aranan koşullarla aynıdır. Merkez
Denetleme Kurulu üyeleri seçim sonuçlarının kesinleşmesinden sonra 7 gün
içerisinde toplanarak bir başkan ve bir yazman seçer. Merkez Denetleme
Kurullarındaki boşalmalarında, Merkez Yönetim Kurulu’ndaki hükümler uygulanır.
Merkez Denetleme Kurulu, 3 ayda bir toplanır, Olağan denetlemesini yapar.
Saptadığı hususları Merkez Yönetim Kurulu ve Başkanlar Kuruluna bildirir.
Denetleme sırasında inceledikleri hiçbir evrakı
sendika merkezi dışına çıkaramazlar.
Denetleme sırasında usulüne uygun yapılmayan işlem
varsa, Merkez Disiplin Kurulunu göreve çağırır.
MADDE: 26- DENETLEME KURULUNUN GÖREV
VE YETKİLERİ
a)Merkez Denetleme Kurulu, Merkez Yönetim Kurulu
faaliyetlerinin, Genel Kurul kararlarına ve sendika organlarınca benimsenen
genel politikalara uygun olarak yapılıp yapılmadığını denetler,
b)Tüzüğe, sendikanın benimsediği politikalara uygun
idari ve mali denetim yapar,
c)Merkez Denetleme Kurulu gerekli gördüğünde veya Merkez
Yönetim Kurulunun talebi üzerine, şubeleri idari ve mali yönden Şube Denetleme
Kurulu ile birlikte denetler,
d)Harcamaların usulüne uygun olarak yapılıp
yapılmadığını, defterlerin usulüne uygun tutulup tutulmadığını inceleyerek
evrakları izler, uygun görmediği işlemler için Yönetim Kurulu’nu uyarır,
e)Merkez Denetleme Kurulu çalışma dönemine ilişkin
denetleme raporunu Merkez Genel Kuruluna sunar. Raporunda MYK’nın dönem
çalışmalarıyla ilgili olarak MYK’nın aklanması konusunda görüş bildirir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
MERKEZ DİSİPLİN KURULU
MADDE: 27- OLUŞUMU, ÇALIŞMA ŞEKLİ,
TOPLANTI ZAMANI VE KARAR ALMA YÖNTEMİ
Genel Kurulca gizli oy, açık sayımla
seçilen 3 asıl üyeden oluşur. Asıl üye kadar yedek üye de seçilir. Seçim
sonuçlarının kesinleşmesinden sonra 7 gün içinde bir başkan, bir yazman seçerek
görev dağılımını Merkez Yönetim Kurulu’na bildirir. Disiplin Kurulu Kurul
Başkanının çağrısı üzerine salt çoğunlukla toplanır. Karar yeter sayısı mevcut
üyelerin salt çoğunluğudur. Oyların eşitliği halinde başkanın katıldığı taraf
bu çoğunluğu sağlamış sayılır.
Disiplin Kurulu’ndaki boşalmalarda Merkez Yönetim
Kuruluna ilişkin hükümler aynen uygulanır.
MADDE: 28 MERKEZ DİSİPLİN KURULUNUN
GÖREV VE YETKİLERİ
Merkez Disiplin Kurulu; Merkez Yönetim
Kuruluna yapılan başvurular veya Merkez Yönetim Kurulunun re’sen tespitleri
üzerine, Merkez Yönetim Kurulunun kararı ile havale edilen konular hakkında
disiplin soruşturması yapar, gerekli yazılı savunma alınmak koşuluyla
soruşturma sonunda suçlu gördüğü üyelere aşağıdaki yaptırımları uygular.
a)Uyarma,
b)Kınama,
c)Üyelikten
çıkarma,
Üyelikten çıkarılmasına karar verilen
üyenin çıkarılma kararı Genel Kurul Kararı ile yürürlüğe girer.
Bu cezalar suçun ağırlığına göre,
tüzük ve sendika organlarının kararları göz önüne alınarak genel amaçlara uygun
olarak saptanır.
Merkez Disiplin Kurulu Şube Disiplin
Kurullarınca alınan kararların itiraz merci olup, bu itirazlar dahi Merkez
Yönetim Kurulu kararı ile gündeme alınır.
Merkez Disiplin Kurulu, çalışma
dönemine ilişkin faaliyetlerini, aldığı kararları bir raporla Merkez Genel
Kurulu’na sunar.
DOKUZUNCU BÖLÜM
MERKEZ DİĞER ORGANLARI
MADDE: 29- MERKEZ DİĞER ORGANLARI
A- Başkanlar ve Temsilciler
Kurulunun Oluşumu, Toplantı Zamanı, Görev Ve Yetkileri
İki genel kurul arasında 6 ayda bir toplanan geniş
katılımlı organdır.
B- Oluşumu
Merkez Yönetim Kurulu üyeleri, Merkez Denetleme Kurulu
üyeleri ile Şube Başkanları ve İl Temsilcileri, Başkanlar ve Temsilciler
Kurulunun üyeleridir.
C- Görevleri
a)Sendikanın izleyeceği genel politikaları ve
yönelimleri hakkında görüş bildirir,
b)Merkez Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan
yönetmelikler hakkında görüş bildirir ve MYK’ya sunar,
c)Merkez Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan Toplu
Sözleşme metni hakkında görüş bildirir.
D- İşleyişi
a)Merkez Yönetim Kurulu kararı veya Başkanlar Kurulu
üyelerinin 1/5’nin talebi üzerine istenilen gündemle en geç 1 ay içerisinde
olağanüstü toplanır,
b)Her şube veya temsilcilik belirlenen gündem veya
gündemler hakkında kendi şube temsilciler toplantısında alınan kararlar
doğrultusunda oy kullanır, ilgili kararlar yazılı olarak sunulur,
c)Oylamalar aksine bir karar alınmadıkça açık olarak
yapılır,
d)Genel Başkan ve Genel Sekreter, Başkanlar ve
Temsilciler Kurulunun Başkan ve Genel Sekreteridir.
e)Başkanlar ve Temsilciler Kurulunun işleyişi
yönetmelikle belirlenir.
ONUNCU BÖLÜM
SENDİKA ŞUBELERİ
MADDE: 30- KURULUŞU, KURULUŞ USULÜ
Sendika şubeleri ilgili mevzuat, tüzük ve Genel
Kurulca belirlenen esaslar dâhilinde Merkez Yönetim Kurulu kararıyla kurulur.
Şubeler yukarıdaki esaslara ilişkin şartların
mevcudiyeti halinde illerde kurulabilir. Bir ilde kurulan şubeye başka
illerdeki üyeler dâhil edilebilir. Aynı ilde birden çok şube kurulabilir.
Merkez Yönetim Kurulunca bir ilde şube kurulmasına
karar verilmesi halinde kurulan şube üyeleri arasından yedi kişiye şube
kuruculuğu ve yönetim kurulu üyeliğine atanır. Bu
şekilde atanan Yönetim Kurulu atandığı tarihten itibaren en geç 6 ay içerisinde
şube genel kurulunu gerçekleştirir.
MADDE: 31- ŞUBE ORGANLARI
A- Şube Zorunlu Organları
1 – Şube Genel Kurulu,
2- Şube Yönetim Kurulu,
3- Şube Denetleme Kurulu,
4- Şube Disiplin Kurulu.
B- Şube Diğer Organları
a)Şube Temsilciler Kurulu,
b)İl ve İlçe Temsilcilikleri. (Oluşumu, çalışma usul ve
esasları yönetmelikle belirlenir)
C- İşyeri Organları
İşyeri Temsilciler Kurulu. (Oluşumu, çalışma usul ve
esasları yönetmelikle belirlenir)
ONBİRİNCİ BÖLÜM
ŞUBE GENEL KURULU
MADDE: 32- ŞUBE GENEL KURULUNUN
OLUŞUMU
Şube Genel Kurulu şube
delegelerinin katılımı ile toplanır. Şube genel kurul delege seçimleri: Şube
genel kuruluna katılacak delegeler şube örgütlenme alanında bulunan her bir il
bir seçim çevresi kabul edilerek belirlenir. Buna göre; her ile en az bir
delege verilmek şartıyla Şube üye sayısının 100’e bölünmesi sonucu bulunacak
anahtar sayı esas alınarak her bir seçim çevresinden katılacak delegeler
belirlenir. Bu belirlemede delegelik küsuratlar en yüksek küsurat olan seçim
çevresine verilmek üzere tamamlanır.
MADDE: 33-
ŞUBE GENEL KURULUNUN TOPLANTI ZAMANI VE TOPLANTI ESASLARI
Şube Genel Kurulu, üç yılda bir Sendika Merkez Genel
Kurulunun toplantısından en az iki ay önce olmak üzere olağan olarak ve Şube merkezinin
bulunduğu ilde toplanır.
Genel Kurula çağrı Şube Yönetim Kurulunca yapılır.
Toplantının yeri, günü, saati, gündemi, ilk toplantıda çoğunluk sağlanamadığı
takdirde ikinci toplantının yapılacağı saat ile gündemi, Şube yönetimince
saptanacak Genel Kurul üye listesi ile birlikte en az 15 gün önceden o yerin
Mülki Amirine ve Seçim Kurulu Başkanlığına verilir. İki Genel Kurul toplantısı
arasındaki döneme ilişkin faaliyet ve hesap raporu, Denetleme Kurulu veya
denetçi raporu, gelecek döneme ilişkin bütçe önerisi Yönetim Kurulunca toplantı
tarihinden en az 15 gün önce hazırlanarak, yazılı veya elektronik ortamda
toplantıya katılacaklara gönderilir veya sendikanın internet sitesinde ilan
edilir. Toplantı esas ve usulleri hakkında Sendika Merkez Genel Kurulu için
uygulanan esas ve usuller uygulanır.
Genel Kurul delegelerin salt çoğunluğu ile toplanır,
ilk toplantıda salt çoğunluk sağlanamaz ise ikinci toplantı katılanlar ile
yapılır. Kararlar katılanların salt çoğunluğu ile alınır. Oylama şeklinde
Merkez Genel Kurulu’ndaki yöntem uygulanır.
MADDE: 34- ŞUBE OLAGANÜSTÜ GENEL
KURULU
Şube Yönetim Kurulu kararı veya Şube Denetleme Kurulu
ile delegelerin 1/5’inin yazılı isteği üzerine Şube Genel Kurulu olağanüstü
toplanır. Çağrıda Genel Merkezdeki yöntem uygulanır.
MADDE: 35- ŞUBE GENEL KURULUNUN
GÖREVLERİ
a)Şube Yönetim Kurulunun çalışma ve Denetleme Kurulu
raporlarını görüşmek, kabul etmek veya reddetmek, çalışmaları aklamak veya
aklamamak, disiplin Kurulunun raporunu görüşmek,
b)Şube Yönetim, Denetleme ve Disiplin Kurullarının asıl
ve yedek üyelerini seçmek,
c)Merkez Genel Kuruluna, şube adına katılacak delegeleri
seçmek,
d)Şube ile ilgili sorunları, Merkez Genel Kurulu’na
iletmek üzere dilek ve temennide bulunur.
ONİKİNCİ BÖLÜM
ŞUBE YÖNETİM KURULLARI
MADDE: 36- OLUŞUMU, TOPLANTI ZAMANI,
TOPLANTI VE KARAR SAYISI, OY ŞEKLİ, GÜNDEM, TOPLANTI USULÜ ile YÖNETİM KURULU
ÜYELERİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Şube yönetim kurulları oluşumu, toplantı zamanı,
toplantı ve karar sayısı, oy şekli, gündem, toplantı usulü ile yönetim kurulu
üyelerinin görev, yetki ve sorumlulukları konusunda bu tüzükte yer alan merkez
Yönetim Kuruluna ilişkin usul ve esaslar kıyasen ve yerel olarak şube yönetim
kurulu için de aynen uygulanır.
ONÜÇÜNCÜ BÖLÜM
ŞUBE DENETLEME KURULU
MADDE: 37- OLUŞUMU, TOPLANTI ZAMANI,
TOPLANTI KARAR SAYISI, ÇALIŞMA YÖNTEMİ ile GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Şube Denetleme Kurulunun oluşumu, toplantı zamanı,
toplantı ve karar sayısı, çalışma yöntemi, görev, yetki ve sorumlulukları
konusunda bu tüzükte yer alan Merkez Denetleme Kuruluna ilişkin usul ve esaslar
kıyasen ve yerel olarak şube denetleme kurulu için de aynen uygulanır.
ONDÖRDÜNCÜBÖLÜM
ŞUBE DİSİPLİN KURULU
MADDE: 38- ŞUBE DİSİPLİN KURULUNUN
OLUŞUMU, GÖREV VE YETKİLERİ
Şube Disiplin Kurulunun oluşumu, görev, yetki ve
sorumlulukları konusunda bu tüzükte yer alan Merkez Disiplin Kuruluna ilişkin
usul ve esaslar kıyasen ve yerel olarak şube disiplin kurulu için de aynen
uygulanır.
ONBEŞİNCİ BÖLÜM
ŞUBE DİGER ORGANLARI
MADDE: 39- ŞUBE DİGER VE İŞ YERİ
ORGANLARI
A- Şube Temsilciler Kurulu
a)İşyeri Temsilciler Kurulundan 1/5 oranında seçilerek
gelen temsilcilerden oluşur,
b)Şube Yönetim Kurulu üyeleri bu kurulun üyeleridir,
c)Şube Başkan ve Sekreteri temsilciler kurulunun da
başkanı ve sekreteridir.
d)15’ten az üyesi olan işyerleri şube temsilciler
kurulunda 1 temsilci ile temsil edilirler,
e)Kurul ayda bir olağan olarak toplanır,
f)Gündemi şube yönetim kurulu belirler. Ek gündemle
ilgili hususlar Genel Kuruldaki gibidir,
g)Şube Temsilciler Kurulunda alınan kararları yönetim
kurulu öncelikle ve ivedilikle görüşüp gereğini yapar,
h)Şube Yönetim Kurulu veya Şube Temsilciler Kurulunun
1/5’inin talebi üzerine belirtilen gündemle olağanüstü toplanır.
B- İl ve İlçe Temsilcilikleri
Oluşumu, görev ve yetkileri, çalışma usul ve esasları
yönetmelikle düzenlenir.
C- İş Yeri Organları
a)Sendikanın işyeri organı, işyeri temsilciler
kuruludur. İşyerindeki üyeler tarafından işyeri birimleri temel alınarak her 15
üyeye 1 temsilci esası ile oluşturulur. İş yeri bazında işyerinin sorunları ve
çözümleri hakkında aşağıdaki (c) fıkrası uyarınca temsilcileri seçer ve bunlara
yardımcı olur, aşağıdaki (b) fıkrası uyarınca Şube Temsilciler Kuruluna
temsilci gönderir.
b)Sendikanın işyerindeki örgütlenmesini geliştirir. Şube
temsilciler kuruluna işyeri temsilciler kurulundan 1/5 oranında işyeri
temsilcisini gönderir. Şube temsilciler kuruluna katılan temsilciler
işyerindeki üyelerin salt çoğunluğu tarafından geri çağrılabilir.
c)İşyerindeki kamu görevlisi sayısı 200’e kadar ise bir,
201-600 arasında ise en çok iki, 601-1000 arasında ise en çok üç, 1001-2000
arasında ise en çok dört, 2000’den fazla ise en çok beş işyeri sendika
temsilcisi seçilir. Bu temsilcilerden biri sendika tarafından baş
temsilci olarak görevlendirilir.
d)İşyeri Temsilciler Kurulunun oluşmadığı işyerlerinde,
işyeri temsilciliği doğrudan üyeler tarafından oluşturulur. Yetkili temsilci
seçilir.
ONALTINCI BÖLÜM
MALİ HÜKÜMLER
MADDE: 40- SENDİKANIN GELİRLERİ
a)Üyelik aidatları,
b)Faaliyetlerden sağlayacağı gelirler,
c)Malvarlığının devir, temlik ve satışından doğan
gelirler,
d)Kanunun olanak verdiği bağışlar ve diğer gelirler.
Sendika gelirlerini yönetim kurulunun belirlediği bir
banka hesabında tutar. Ancak acil ve zorunlu giderler için sendika kasasında 20.000
TL’ye (Yirmibin) kadar nakit tutulabilir.
MADDE: 41- SENDİKANIN GİDERLERİ
a)Sendikal faaliyetleri yürütmek için yapılan
harcamalar,
b)Üst kurula ödenen aidatlar,
c)Toplu Sözleşmeler ile ilgili masraflar,
d)Sendikanın amaç ve ana tüzüğünden doğan diğer
masraflar.
Sendika amaç ve faaliyetleri dışında harcama yapamaz.
Genel Başkan Yönetim Kurulu’nun önceden kararı
olmaksızın 10.000 TL’ye kadar harcama yapabilir. Ancak bu harcamalara ilişkin
bilgi ve belgeleri ilk Yönetim Kurulu toplantısına sunar.
Genel Mali Sekreter acil ve zorunlu giderler
kapsamında Yönetim Kurulu’nun önceden kararı olmaksızın 10.000 TL’ye kadar
harcama yapabilir.
Bu harcamalar için kasadan veya banka hesabından avans
kullanılabilir.
MADDE: 42- BÜTÇE
Genel Bütçe; Merkez Yönetim Kurulu’nca hazırlanır.
Merkez Genel Kurul onayı ile yürürlüğe girer. Bütçenin her yılı ayrı
hazırlanır, hesap dönemi takvim yılıdır. Bütçede her türlü harcamalar,
ücretler, tazminatlar, menkul ve gayrimenkul mal karşılıkları ayrı ayrı gösterilir.
MADDE: 43- ŞUBE VE TEMSİLCİLİK
AVANSLARI İLE HARCAMA ESASLARI
Şube ve Temsilcilikler harcamalarını, Mali İşler
Yönetmeliğinde belirtilen usul ve esaslar dâhilinde gönderilen avanslardan
yaparlar.
Genel Merkez; Şube ve
Temsilciliklerden gelen aylık aidatların %40’ı (Yüzde Kırkı) Şube ve
Temsilcilik hesabına düzenli olarak yatırılır.
Şube ve Temsilciliklerin yaptığı
harcamaların belgeleri ve düzenleyecekleri Harcama Belgesi Formlarını takip
eden ayın sonuna kadar, Genel Merkeze gönderilerek avans hesabının kapatılması
zorunludur.
Harcama belgelerin ve Mali Raporun
süresi içerisinde gönderilmemesi durumunda, Şube ve Temsilciliklere yeni bir
avans gönderilmeyecektir.
MADDE: 44- FONLAR
4688 sayılı Kanunda adı geçen eğitim fonu yasa
hükümleri çerçevesinde kurulur ve harcamalar buna göre yapılır. İhtiyaç
duyulması halinde başkaca fon kurulmasına, kaldırılmasına, birleştirilmesine,
usul ve esaslarının belirlenmesine Merkez Yönetim Kurulu tarafından karar
verilir.
MADDE: 45- SENDİKADA TUTULACAK
DEFTER, DOSYA VE KAYITLAR
a)Üye kayıt fişleri ve defteri ile çıkış bildirimi,
b)Zorunlu Kurulların kararlarının numara ve tarih sırası
ile yazılmasına mahsus karar defterleri,
c)Gelen ve giden evrak ile zimmet defteri,
d)Gelir makbuzları, bunların zimmet kayıt defterleri ile
gider evrakı ve gider evrak dosyaları,
e)Kasa defteri,
f)Demirbaş eşya kayıt defteri,
g)Gelen evrakın aslı, giden evrakın suretlerinin
saklanacağı gelen ve giden evrak dosyaları,
h)Yevmiye defteri, aidat defteri, defter-i kebir ve
envanter defteri,
ı)Ayrıca yönetmeliklerle belirlenen diğer defterler,
dosyalar ve basılı kâğıtlar.
MADDE: 46- MAL KAZANIMI
Sendika, amaç ve görevlerinin gerektirdiği taşınır ve
taşınmaz mal alımı yapabilir.
ONYEDİNCİ BÖLÜM
ÜCRETLİ YÖNETİCİLER
MADDE: 47- YÖNETICI, PERSONEL VE
GÖREVLİLERİN ÜCRET, TAZMİNAT, SOSYAL HAKLAR, YOLLUK VE HARCIRAHLARI
Yönetici ve görevlilerin ücret,
tazminat, sosyal haklar, yolluk ve harcırahları ile sendikal çalışmalardan
dolayı uğradıkları hak kayıplarının tazminine ilişkin hususlar Merkez Yönetim
Kurulu’nca hazırlanan ve Genel Kurulca onaylanan Mali Yönetmelik ile
belirlenir.
4688 sayılı Kanunun 18. Maddesi uyarınca görevleri
süresince aylıksız izine ayrılan yöneticiler dâhil olmak üzere; yönetici ve
görevlilerin ücret, tazminat, sosyal haklar, yolluk ve harcırahları ile
sendikal çalışmalardan dolayı uğradıkları hak kayıplarının tazminine ilişkin
olarak; bu hak ve ücretlerin ödenmesinde, kurumlarındaki tüm hak ve
alacaklarının aylık tutarını geçemeyecek şekilde ödeme yapılır.
MADDE: 48- PERSONEL, UZMAN VE
DANIŞMAN
Sendika hizmetleri için geçici olarak
görevlendirileceklere verilecek yollukları belirlemeye, sendika ve sendika
şubelerinde çalıştırılan personel, uzman ve danışmana ödenecek ücret, ödenek,
yolluk tazminat ile diğer sosyal hakların tespitine Sendika Yönetim Kurulu
yetkilidir. Personel cari giderlerine ayrılacak her türlü ödenek tahmini
bütçede gösterilir. Sendika ve Sendika Şubelerinde çalıştırılan personelin
çalışma şartları, özlük hakları ve bu maddenin uygulanması ile ilgili diğer
hususlar Sendika Yönetim Kurulu’nca hazırlanacak yönetmelikle düzenlenir.
ONSEKİZİNCİ BÖLÜM
DİSİPLİN HÜKÜMLERİ
MADDE: 49- DİSİPLİN CEZALARI
Üyeler hakkında disiplin soruşturması şube disiplin
kurullarınca yapılır. Şube disiplin kurulu kararlarına karşı Merkez Disiplin
Kuruluna itiraz edilebilir. Şube organları ile il ve ilçe temsilcilik
organlarında görevli olanlar hakkında disiplin soruşturması Merkez Disiplin
Kurulunca yapılır. Merkez Disiplin Kurulu kararları kesindir. Ancak üyelikten
çıkarma kararı, Merkez Genel Kurulunca onaylanması halinde kesinleşir.
Disiplin cezaları, uyarma, kınama ve üyelikten çıkarma
şeklinde uygulanır. Disiplin kurulunca üyelikten çıkarma kararı verilenlerin
üyelikleri, durumları Merkez Genel Kurulunda görüşülünceye kadar askıda kalır.
ONDOKUZUNCUBÖLÜM
ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER
MADDE: 50- YASAK FAALİYETLER
Sendika; Anayasaya, kanunlara, Ana tüzüğüne,
yönetmeliklere, ilke, amaç ve hedeflerine aykırı hareket edemez.
MADDE: 51- ORGANLARA DAVET VE
YEDEKLERİN DAVETİ
Zorunlu organ üyeleri toplantılara düzenli katılmak
zorundadır. Geçerli mazereti olmadan arka arkaya 3 kez toplantıya katılmayan
üyenin bu organdaki üyeliği sona erer.
MADDE: 52- TEBLİG VE TEBELLÜĞ
Her türlü tebliğ ve tebellüğe tüzel kişilik olan
Sendika Genel Merkezi yetkilidir. Şubeler ancak kendi faaliyet alanlarında
tebliğ ve tebellüğe yetkilidir.
MADDE: 53- ADLİ VE İDARİ TAKİBE
UĞRAMA
Sendika ve Şube Yöneticileri ile üyelerin,
sendikamızın amaç ve ilkeleri doğrultusunda sendikal faaliyetleri nedeniyle
Adli ve İdari takibe uğramaları durumunda üyesi oldukları Şubenin Şube
Temsilciler Kurulu görüşü ve Merkez Yönetim Kurulu kararı ile hukuki yardımda
bulunulabilir. Şubenin Şube Temsilciler Kurulu görüşü üzerine Merkez Yönetim
Kurulu kararı ile maddi kayıplarının Sendika tarafından karşılanmasına karar
verilebilir.
MADDE: 54- KURUM İDARİ KURULLARINA
SEÇİM
Kurum İdari Kurullarına gönderilecek sendika
üyelerinin seçiminde Merkez Yönetim Kurulu yetkilidir. Bu konu
yönetmelikle düzenlenir.
MADDE: 55- ÇIKAR SAĞLAMA YASAĞI
Sendikanın yönetim, denetim, disiplin vb. organlarına
seçilenlerin bu göreve gelmesi, bu kişilere herhangi bir maddi avantaj
sağlayamaz.
MADDE: 56-BİRLEŞTİRİLEMEYECEK
GÖREVLER
Sendika üyeleri Merkez ve Şube yönetim, denetleme ve
disiplin kurullarının yalnızca birinde görev alabilir. Bu organlardan herhangi
birinde görev yapan üye başka bir organa aday olabilir, seçildiği takdirde
önceki görevinden istifa eder.
MADDE:57- SENDİKANIN FESHİ HALİNDE
MENKUL VE GAYRİMENKUL MALLARININ DURUMU
a)Sendikanın feshi durumunda sendikanın mal varlığı
varsa bağlı bulunduğu konfederasyona, yoksa hazineye kalır,
b)Kendiliğinden dağılması durumunda, sendikanın mal
varlığı varsa bağlı bulunduğu konfederasyona yoksa hazineye kalır,
c)Sendikanın bir sendika veya konfederasyonla birleşmesi
durumunda, mal varlığı birleştiği sendikaya veya konfederasyona kalır,
d)Sendikanın mahkeme kararı ile kapatılması durumunda
mal varlığı, varsa bağlı bulunduğu konfederasyona, yoksa hazineye kalır.
MADDE: 58- DEMİRBAŞLARIN TERKİ VE
SATIŞINDA UYGULANACAK USUL VE ESASLAR
Demirbaşların eskime, yıpranma, kaybolma ve başka
yerlere verilmesi nedeniyle kayıtları düşürülür. Kayıtların düşürülmesi işlemi
bir yönetim kurulu üyesinin başkanlığında 3 kişiden oluşacak komisyon raporu ve
yönetim kurulu kararı ile gerçekleşir.
MADDE: 59- YARDIM SANDIĞI
Sendika üyeleri ile dayanışma amacıyla sendika sandık
kurabilir. Sandığın çalışma usul ve esasları yönetmelikle belirlenir.
MADDE:60-
TÜZÜK DEGİŞİKLİĞİ
Tüzük değişikliği Merkez
Genel Kurulu delege tam sayısının üçte iki (2/3) çoğunluğunun katılımı ile
toplanır. Çoğunluğun sağlanamayıp toplantının ertelenmesi durumunda ikinci
toplantıda delege tam sayısının salt çoğunluğu aranır.
MADDE: 61- FESİH
Birleşme
ve fesih kararı için Genel Merkez Genel Kurulu delege tam sayısının salt çoğunluğunun
katılımı ile toplanır. Çoğunluğun sağlanamayıp toplantının ertelenmesi
durumunda ikinci toplantıda yine delege tam sayısının salt çoğunluğu aranır.
Fesih ve infisah hallerinde, sendikanın mal varlıkları
yürürlükte bulunan yasal hükümlere uygun olarak sendikanın bağlı bulunduğu
konfederasyona devredilir.
MADDE: 62- KANUNLARA ATIF
Tüzükte hüküm bulunmayan durumlarda doğrudan sırasıyla
4688 sayılı Kanun ve sair mevzuat hükümleri uygulanır.
MADDE: 63- YÜRÜRLÜK
Tüzük kabul tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE:
64- KURUCULAR KURULU
1-
Tekin YILDIZ : Genel Başkan
2-
Erol ÇAVUŞ : Genel Sekreter
3-
Salim ÇORUH : Genel Mali Sekreter
4-
Haydar ŞAHİNDOKUYUCU : Genel
Örgütlenme Sekreteri
5-
T. Gökhan TURAN : Genel Eğitim Sekreteri
6-
Arif SARSICIOĞLU :
Genel Basın Yayın Halkla İlişkiler ve Toplu Görüşme Sekreteri
7-
Binali KESKİN :
Genel Hukuk Sekreteri